Descripció del tràmit:
Concessió d'ajuts per a l'adquisició de llibres i material escolar, destinats a l'alumnat que cursarà ensenyaments obligatoris durant el curs 2023-24.
Qui ho pot sol·licitar?:
Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts les famílies amb fills/es empadronats al municipi i escolaritzats als nivells educatius d'infantil, primària o secundària obligatòria en centres sostinguts amb fons públics.
Requisits:
- Estar empadronat al municipi de Valls, amb una antiguitat mínima de 6 mesos
- Estar matriculat en qualsevol dels cursos d'ensenyaments d'educació infantil, primària i secundària.
- El total d'ingressos econòmics de tot el nucli de convivència ha d’estar per sota del següent llindar:
Membres de la unitat familiar | Llindar d'ingressos | Import anual 2023 (*) |
2 membres | 2,05*IRSC | 17.640,55 € |
3 membres | 2,20*IRSC | 18.931,33 € |
4 membres | 2,35*IRSC | 20.222,10 € |
5 membres | 2,50*IRSC | 21.512,87 € |
6 membres | 2,65*IRSC | 22.803,64 € |
-
(*) En la valoració de l’import anual es tindrà en compte l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya) vigent en el moment de la resolució de les sol·licituds.
-
L'import màxim de la subvenció en funció del curs al qual assisteixi l’alumne durant el curs 2023/2024 serà:
– Educació infantil: 80 €
– Educació primària: 120 €
– Educació secundària: 150 €
Quina documentació cal aportar?:
-
Document identificatiu dels membres que en tinguin (DNI/NIE).
-
Documentació acreditativa de la representació, si és el cas.
-
Llibre/s de família complet.
-
En cas de separació/divorci: sentència de separació i/o divorci, amb indicació de l’import actual de la pensió d’aliments.
-
Si en la unitat familiar hi ha algun cas d’acolliment, el corresponent document acreditatiu d’aquesta situació.
-
Acreditació de la situació laboral i dels ingressos de la unitat familiar.
- En cas de treballadors per compte d’altri: declaració de la renda del 2022.
- En cas de treballadors autònoms: les liquidacions trimestrals de 2022.
- Certificat d’atur dels majors de 16 anys.
- Certificat de percebre pensions de l’Administració pública i la seva quantia.
- Certificat de prestació d’Ingrés Mínim Vital.
- Declaració acreditativa de la reclamació de la pensió d’aliments (en cas de separació i quan no es compleix aquesta mesura).
-
Documentació acreditativa de la titularitat del compte corrent.
-
Factura que acrediti el pagament dels llibres i/o material o rebut de pagament de la reserva dels llibres o material. En aquest darrer cas, l’import ha de ser com a mínim de la quantia subvencionada.
Quan es pot demanar?:
De l'1 de juliol al 29 de setembre de 2023.
On i com es pot iniciar el tràmit?:
- Presencialment a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania, amb cita prèvia.
- Telemàticament, a través de la Seu electrònica, segons el que estableix l'article 29 de l'Ordenança núm. 17, reguladora de l'administració electrònica.
Departament responsable:
ACCIÓ SOCIAL I COMUNITÀRIA