Descripció:
El servei d'ajuda a domicili (SAD) és una prestació bàsica dels serveis socials, de caràcter social, no sanitari, que ofereix un conjunt integrat, organitzat i coordinat d'accions i serveis per oferir el suport personal, atenció i ajut, des d'un vessant preventiu, assistencial i educatiu a les persones/famílies amb dificultats de desenvolupament, manca d'autonomia personal, disminució o especial problemàtica familiar. Aquests serveis es portaran a terme, principalment, al domicili de la persona/família beneficiària per tal d'evitar o retardar situacions d'internament i per mantenir a la persona/família en el seu medi, amb garanties d'una atenció adequada.
El servei inclou:
- Atenció a la persona i cura de la llar.
- Atenció a les famílies en situació de risc social, vulnerabilitat o desestructuració.
- Neteja de la llar.
- Neteja de xoc.
Qui ho pot sol·licitar?:
Tota persona i/o família empadronada a Valls, que es trobi en una de les següents circumstàncies:
· Persones grans que visquin soles o amb família, en el cas que la família no les pugui atendre per malaltia, treball, etc.
· Persones amb problemes de mobilitat que optin per continuar a la seva llar i necessitin ajuda per a desenvolupar-se.
· Famílies o nuclis convivencials amb situacions relacionals, reeducant conductes i fomentant la continuïtat de la vida familiar.
· Famílies o nuclis convivencials amb menors en situació de risc psicosocial, necessitats d'un suport temporal per assolir una millor atenció dels menors.
· Persones minusvàlides, tant psíquiques com físiques que, amb l'ajut del servei puguin recuperar, mantenir o ampliar els nivells d'autonomia i la integració social.
· Persones amb dependència que hagin formalitzat el PIA i sigui recomanable comptabilitzar la prestació o servei principal amb hores de SAD.
Requisits Obligatoris:
Les sol·licituds hauran d’anar acompanyades de la següent documentació:
-
Instància (Es recomana tenir un visor de PDF instalat a l'ordinador per tal d'omplir correctament el formulari)
-
Fotocòpia DNI i TSI de l'usuari/ària.
-
Justificant d'ingressos de la unitat familiar de convivència.
-
Informe mèdic, si s'escau.
Termini de validesa:
On i com iniciar?:
La forma de tramitació és presencial a les oficines de Benestar Social de l'Ajuntament de Valls.
Unitat tramitadora:
BENESTAR SOCIAL
Cost:
Establert a l'Ordenança fiscal núm. 27, Reguladora de Preus Públics, annex 1