Descripció del tràmit:
Sol·licitud de llicència municipal per a efectuar ocupacions de la via pública amb bastides, com a conseqüència de les obres en qüestió que s’estiguin portant a terme, d’acord amb la llicència municipal d’obres concedida prèviament.
Qui ho pot sol·licitar?:
Qualsevol persona física o jurídica.
Quina documentació cal aportar?:
- Instància (Es recomana tenir un visor de PDF instal·lat a l'ordinador per tal d'omplir correctament el formulari)
- Documentació acreditativa de la representació, si és el cas.
- Plànol de planta viària que es projecta ocupar amb la instal·lació, amb acotament de la vorera i la calçada, amb l'amplària i la llargària de la bastida i al seva distància ala façana i amplada lliure entre la part exterior de la bastida i la façana de l'edifici i/o vorera confrontant.
- Croquis entenedor degudament acotat de l'alçat i secció de la bastida, que defineixi clarament la seva alçària, les afeccions a la via publica ( passos de vianants o vehicles), mesures de seguretat aplicades, itinerari per a vianants protegit i senyalització general.
- Certificat acreditatiu de l'empresa instal·ladora de la bastida o del contractista propietari i7o responsable de la mateixa. Del fet que la instal·lació de la bastida s'ajusta al Reglament de Seguretat i Higiene en el Treball de la Industria de la Construcció de 20 de maig de 1952. a l'Ordenança General de Seguretat i Higiene en el Treball de 9 de març de 1971, al Real Decret 2177/2004 de 12 de novembre, pel qual es modifica el RD 1215/1997, de 18 de juliol, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització per part dels treballadors, dels equips de treball, en matèria de treballs temporals en altura, al RD 1627/97, sobre Seguretat i Salut, a la Llei d' Accessibilitat i supressió de Barreres Arquitectòniques i a la resta de normes d'obligat compliment.
- Certificat per part de l'empresa instal·ladora de la bastida o del contractista propietari i/o responsable de la mateixa que acrediti la seguretat del seu muntatge i el bon funcionament de la bastida durant la seva estada a l'obra i que garanteixi la supervisió i manteniment de la instal·lació durant l'ús d'aquest aper garantir les condicions d'estabilitat i seguretat necessàries per a la seva utilització.
- Document per part de l'empresa instal·ladora de la bastida o del contractista propietari i/o responsable de la mateixa que acrediti que es disposa de pòlissa de responsabilitat civil pels possibles danys que pugui produir el funcionament de la bastida durant l'estada a l'obra.
- Pla de muntatge, desmuntatge i utilització de la bastida,segons l'art. 4.3.3. del RD 2177/2004 de 12 de novembre de 2004, pel qual es modifica el Reial decret 1215/1997, de 18 de juliol, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització pels treballadors, dels equips de treball, en matèria de treballs temporals en altura.
Quan es pot demanar?:
En qualsevol moment, preferiblement de manera simultània a la sol·licitud de llicencia d'obres.
On i com es pot iniciar el tràmit?:
- Telemàticament, a través de la Seu electrònica. Heu d'omplir el PDF de sol·licitud que hi ha en aquesta pàgina i adjuntar-lo a una instància general electrònica.
Aquest canal és obligat per a aquells subjectes regulats a l'article 29 de l'Ordenança núm. 17, reguladora de l'administració electrònica.
Departament responsable:
VIA PUBLICA
Cost:
El que s’estableix en l’Ordenança Fiscal núm. 15, reguladora de la Taxa per ocupació de subsol, sol i vol de la via publica.