Descripció del tràmit:
Un certificat digital és un document electrònic que associa unes dades de signatura a la identitat d'una persona, amb valor legal. La signatura electrònica que conté el certificat és equivalent a la signatura manuscrita i considera el fitxer informàtic signat com a document electrònic equivalent al document escrit a tots els efectes legals.
L'idCAT permet operar amb diferents administracions i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que s'envien per internet.
Amb l'identificador digital idCAT es poden signar correus i documents electrònics i fer-hi operacions. Així, els tràmits per aquestes vies podent tenir validesa oficial, cosa que sense idCAT no seria possible.
Qui ho pot sol·licitar?:
Tota persona física major de 18 anys.
Quina documentació cal aportar?:
Document identificatiu original VIGENT de la persona sol·licitant.
Quan es pot demanar?:
El certificat digital té una vigència de 4 anys. Un cop transcorregut aquest termini, s'ha de sol.licitar de nou.
On i com es pot iniciar el tràmit?:
- Presencialment a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania.
Departament responsable:
OAC
Cost:
Gratuït