Descripció:
Es el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l'ajuntament fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s'acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
Se sotmeten a aquest règim les activitats que apareixen relacionades a l'Annex 4 de l'Ordenança reguladora del sistema municipal d'intervenció administrativa en les activitats i instal·lacions que es desenvolupen al terme municipal de Valls, i que no estiguin inclosos en la normativa sectorial ( ni a la llei 20/2009 i la llei 16/2015).
Qui ho pot sol·licitar?:
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
Requisits Obligatoris:
- Imprès de Comunicació prèvia d'obertura Activitat amb Baixa Incidència
(Es recomana tenir un visor de PDF instal.lat a l'ordinador per tal d'omplir correctament el formulari)
- Projecte tècnic signat per un tècnic competent, amb el contingut establert per l'Annex 6 de l'Ordenança Municipal d'Activitats.
- Memòria d'activitats de baixa incidència (per aquelles que no han de presentar projecte)
- Certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat, d'acord amb el projecte presentat.
- Certificacions ambientals específiques favorables establertes a l’Ordenança per a determinades activitats que generen emissions atmosfèriques, sorolls o vibracions, contaminació lumínica, residus industrials, perillosos, sanitaris o agro-ramaders, aigües residuals o emissions electromagnètiques. Aquestes certificacions específiques han de ser emeses per una entitat col·laboradora de l’Administració
- Acreditació d’haver obtingut la llicència d’obres o d’haver presentat la comunicació prèvia d’obres quan procedeixi, o bé d’haver obtingut l’informe urbanístic favorable.
- Declaració d’impacte ambiental, sigui la seva resolució administrativa relativa a la no necessitat o, en el seu cas, la declaració d’impacte ambiental favorable o la indicació de la seva publicació, si escau.
- En matèria de seguretat, un o altre document, segons el cas:
-
Acta de comprovació favorable en matèria d’incendis en cas que l’activitat a desenvolupar estigui considerada de risc important en matèria d’incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010.
- Pla de gestió de les dejeccions ramaderes, en cas d’activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia.
- Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal).
- Autorització d’abocaments d’aigües residuals a llera pública, quan procedeixi.
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària si és un establiment afectat pel Reial Decret Llei 191/2011
- Declaració responsable en matèria de comerç pels establiments subjectes al Decret Llei 1/2009, si no s’ha presentat amb la llicència o comunicació.
- En cas d’actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
- Declaració responsable conforme es disposa de pòlissa o contracte d’assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat ambiental de l’activitat, si escau.
- Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara, si escau.
Termini de validesa:
La Comunicació prèvia,ambiental es presenta un cop finalitzades les obres i les instal.·lacions necessàries per dur a terme l'activitat i prèviament a l'inici d'aquesta.
On i com iniciar?:
-
PRESENCIAL a la Oficina d'Atenció al Ciutadà
Unitat tramitadora:
ACTIVITATS